1- top ekranında aşağıdaki ayarlarda cylinder çiziyoruz.
(3d max'de genel itibariyle şekil çizilir sonra değerler verilir. Şekli çizdikten hemen sonra alt parametrelerinden değerleri değiştirebilirsiniz. Şekil seçili olduğu halde o değerleri göremiyosanız. Modify kısmına geçmeniz gerekiyordur.)

2-
cylinder üstünde sağtuş/conver to/conver to editable poly yaparak poly objeye
çeviriyoruz.
3- modify panelinden editable poly nin artı işaretine bakıp alt seçeneklerini görüyoruz. Edgeyi ytıklıyoruz.ve bütün şeklimizi seçiyoruz. Aşağıdaki görüntüyü elde ediyoruz.
5- select by name komutuna tıklıyoruz. Bu komut sahnede bulunan şekilleri isimlerine göre seçmemi sağlıyor. Bu seçenekten cylinder ı seçip select e basıyorum. Klavyeden del e basarak kalıp olarak kullandığımız şekli silmiş oluyoruz.
Aşağıdaki gibi bir şekil oluşmuş olmalı
6-modify
menüsünden editable spline seçiyoruz. Renderin parametresini aşağıdaki gibi
ayarlıyoruz.
2B çizilen objeler render ekranında gözükmezler. Gözükmesini istiyorsak renderable kutusunu işaretliyoruz. Yapılan ayarlamaların sahnemizde gözükmesini istiyorsak display renderi işaretliyoruz. Thickness 2B çizgilerin kalınlığıdır.
2B çizilen objeler render ekranında gözükmezler. Gözükmesini istiyorsak renderable kutusunu işaretliyoruz. Yapılan ayarlamaların sahnemizde gözükmesini istiyorsak display renderi işaretliyoruz. Thickness 2B çizgilerin kalınlığıdır.

7-create/shape/circle
komutuna tıklayarak circle alıyoruz. Ve şeklimizin üstüne top ekranında bir
daire çiziyoruz. Eğer snap seçeneği aktif ederseniz merkezleri daha rahat
bulabilirsiniz.(S kısa yoludur)
8-çizdiğimiz circleı snap seçeneğini kapatıp şeklin üstüne taşıyoruz. Move komutunu kullanarak. Create / box komutunu kullanarak bir bak çiziyoruz değerleri aşağıdaki gibidir.

9-
sahnenin üstüne sağ tuşa tıklıyoruz. Ve sahnedeki şekillerin seçili
olmadığından emin oluyoruz. Tool menüsü/spacing tool u seçiyoruz.
Spacing tool: 3d max programında kullanılan bir kopyalama metodudur. Obje ve objenin üstüne kopyalanacağı bir path (yol) kullanılarak kopyalama yapılır.
Pick point: ilk olarak bu tuşa tıklıyoruz. Ve objemizin seçimini yapıyoruz.(box).bu kısım kopyalanılacak objeyi seçmemi sağlıyor.
Pick path: bu butona tıklayarak cirkle ı seçiyoruz. (bu kısımda yol u belitliyoruz. Yol denilen çizimler 2 boyutlu çizimlerdir.)
Count: obje kopya sayısı.
Spacing tool: 3d max programında kullanılan bir kopyalama metodudur. Obje ve objenin üstüne kopyalanacağı bir path (yol) kullanılarak kopyalama yapılır.
Pick point: ilk olarak bu tuşa tıklıyoruz. Ve objemizin seçimini yapıyoruz.(box).bu kısım kopyalanılacak objeyi seçmemi sağlıyor.
Pick path: bu butona tıklayarak cirkle ı seçiyoruz. (bu kısımda yol u belitliyoruz. Yol denilen çizimler 2 boyutlu çizimlerdir.)
Count: obje kopya sayısı.
Obje adedimizi ayarlıyoruz.
Farkındaysanız obje yönleri tek tarafa ve böyle olması benim işime yaramıyor. Bu yüzden obje yüzeylerini seçilen path boyunca çoğaltmak istiyorsam follow seçeneğini seçili hale getiriyorum.ve aşağıdaki görüntü oluşuyor.
Daha sonra kaplama yaparken işimi kolaylaştıracak olan gruplama yöntemini yapıyorum. Boxların hepsini seçerek group menüsünden group u seçerek isimlendiriyorum.
10- front ekranında altta kalan tel zeminimi yukarı taşıyorum move komutuyla.bütün pencerelerden bakarak hizalama işlemini kontrol ediyorum.
Kolay gelsin. .........
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder